Civilingenjörsförbundet över 90 000

Civilingenjörsförbundet över 90 000 - rekordstort medlemsantal när CF samlas till årets fullmäktigemöte på Djurö Civilingenjörsförbundet har i dagarna nått upp till den rekordhöga medlemssiffran 90 000. Det glädjande beskedet lämnade förbundsordföranden Gerhard Raunio i sitt välkomsttal när CF samlades till sitt årliga fullmäktigemöte på söndagen. -För exakt två år sedan passerade CF milstolpen 80 000 medlemmar. Idag har vi nått den historiska siffran 90 008! Detta innebär att CF är ett av de snabbast växande förbunden inom Saco och att vi även fortsättningsvis kommer att behålla vår position som det största Sacoförbundet. Civilingenjörsförbundet, som samlar civil- och högskoleingenjörer i Sverige, är ett förbund som vuxit rejält de senaste decennierna. 1980 var medlemsantalet 30 968 och just nu, i slutet av november år 2001, uppgår antalet till 90 008. Vid CF:s fullmäktigemöte - som pågår den 25-27 november på Djurönäsets kursgård utanför Stockholm - kommer 28 motioner och ett flertal rapporter att behandlas rörande allt från lönediskriminering av invandrare och åldersdiskriminering till frågor om utbrändhet och kvalitetsmärkning av de tekniska utbildningarna i Sverige. På måndagen kommer dessutom Sacos nyvalda ordförande Anna Ekström på besök till fullmäktigemötet. Hon kommer att tala direkt efter lunchen kl. 13.30. För mer information kontakta: Gerhard Raunio, förbundsordförande, telefon: 070-533 37 99 Agneta Wändell, pressekreterare, telefon: 070-630 78 41 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/25/20011123BIT00850/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/25/20011123BIT00850/bit0001.pdf