Den skrattande ingenjören i Göteborg

Den skrattande ingenjören i Göteborg - pristagare och gycklare i lustmord på tekniknörd Glädje i arbetet motverkar stress och dålig arbetsmiljö - och föder nya idéer. Välkommen till en underhållande eftermiddag som kan bli ett lustmord på ingenjören som tekniknörd. I år har Ingenjörsdagen temat "Den skrattande ingenjören". Förutom flera föredrag - om allt från skratt som strategi och medel mot stress till en brandingenjörs glädje och sorg - berättar museichefen på prisade Universeum om hur man har kul med teknik. - Många ingenjörer är väldigt resultatinriktade och kan glömma att det är tillåtet att ha roligt på jobbet. Men den som törs leka i sitt arbete blir ofta mer kreativ, säger Inger Grufman, utredare och projektledare på CF. Nu vill vi visa hur man känner glädje inte bara vid ett lyckat resultat utan också i gemenskap med andra. Jag ser särskilt fram emot att höra Henny Olsson, professor i omvårdnadsforskning och Sveriges främsta expert på humorns betydelse i arbetslivet. Dessutom delar CF ut årets utmärkelser - Polhemspriset, Lilla Polhemspriset och Wimanska priset - och pristagarna får tillfälle att presentera sig själva och sina verk. Ingenjörsdagen, som traditionsenligt arrangeras av Civilingenjörsförbundet (CF), avrundas av Chalmersspexets gyckeljour. Er redaktion inbjuds härmed att delta vid Ingenjörsdagen! Tid: Onsdagen den 9 april 2003, klockan 13.00 Plats: Chalmers kårhus, Göteborg Se även bifogade program eller gå in på vår hemsida www.cf.se För mer information kontakta: Inger Grufman, projektledare, 070-517 56 83 Lasse Årling, pressekreterare, 070-329 80 08, lars.arling@cf.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00830/wkr0002.doc Bilaga http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00830/wkr0003.pdf