Nya styrelseledamöter i KOMM

Idag hölls Årsmöte i Sveriges Kommunikationsbyråer på kansliet i Stockholm. Drygt 40 byråledare deltog under mötet och efterföljande byråledardag.

På stämman valdes sex nya styrelseledamöter in; Josefine Richards, cd, Ingo, Elias Betinakis, planning director, NORD DDB, Jesper Kling, vd, B-Reel, Désirèe Maurd, pr-strateg, Juno PR, Anton Norberg, partner & business director, Yours och Martin Hugosson, vd, Group M för en mandatperiod om två (2) år, dvs. till och med årsmötet 2020.

Följande personer omvaldes som ledamöter i valnämnden: Mats Alfredsson, vd, Mecka, Susanna Glenndahl Thorslund, account director, Forsman & Bodenfors och Karin Ahlgren, ad & partner, Open Studio. Till nya ledamöter i valnämnden valdes: Marie Rudolphie, COO & strategic director, Identity Works och  Mattias Ronge, chairman & creative strategist, Edelman Deportivo. VD.

Jessica Bjurström, vd lyfte, i sin punkt om verksamhetsberättelsen, fram de processledda samtalen i spåren av Metoo.

- Dessa följdes upp på Årsmötet samt att det var fascinerande att lyssna på Nina Åkestam när hon presenterade sin doktorsavhandling om mångfald i reklamen. Samtalsämnet under byråledarlunchen efteråt var ganska givet kan man gott säga, konstaterar Jessica Bjurström.

Styrelsen för Sveriges Kommunikationsbyråer 2018:
David Orlic, vice vd + innovationschef, Prime Weber Shandwick – ordförande
Marta Karlqvist, vd, Cohn & Wolfe, Sthlm
Ulla-Karin Barrett, varumärkesstrateg, The Fan Club, Malmö
Anna-Karin Nilsson, vd & senior strateg Humbly, Umeå
Diana Uppman, vd, BVD, Sthlm
Malin Wikerberg, cd & copywriter, Garbergs Malmö
Melina Aristiadou, vd, Uncle Unicorn, Gbg
Olle Langseth, copywriter, Forsman & Bodenfors, Sthlm
Josefine Richards, cd, Ingo, Sthlm
Elias Betinakis, planning director, NORD DDB, Sthlm
Jesper Kling, vd, B-Reel, Sthlm