Nytt datum för SWECOs halvårsrapport - 21 augusti

Nytt datum för SWECOs halvårsrapport - 21 augusti Datum då SWECOs halvårsrapport kommer att publiceras har ändrats. Halvårsrapport för perioden januari-juni 2000 kommer lämnas måndagen den 21 augusti. SWECO är Sveriges ledande kunskapsföretag inom arkitektur och teknikkonsultverksamhet med ca 2 200 medarbetare. I SWECO ingår följande sju helägda bolag: FFNS, BLOCO, THEORELLS, SWECO Projektledning, VBB VIAK, VBB Anläggning och SWECO Industriteknik. Flertalet av bolagen har dessutom dotterbolag med unik spetskompetens. SWECO-aktien är noterad på O- listan vid OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Wigon Thuresson, VD och koncernchef i SWECO, tel. 08-695 66 02 Bo Jansson, finansdirektör i SWECO, tel. 08-695 66 06 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00310/bit0002.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 16 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 18,7 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.swecogroup.com.