SWECO förvärvar installationskonsult i Norge

SWECO förvärvar installationskonsult i Norge SWECO THEORELLS norska dotterbolag THEORELLS AS förvärvar installationskonsulten Axlander og Rosell AS. Genom affären stärker SWECO THEORELLS sin ställning ytterligare på den norska marknaden. Förvärvet av Axlander og Rosell innebär att THEORELLS blir en av de största installationskonsulterna i den viktiga Oslo-regionen, som utgör en tredjedel av den norska marknaden. - Förvärvet är en strategisk satsning för att öka vår närvaro i Oslo. Vi får en ökad bredd och kan därmed konkurrera om alla större uppdrag i detta område, säger Øyvind Mork, VD för THEORELLS AS. Efter köpet av Axlander og Rosell får THEORELLS totalt ca 80 konsulter i Norge, varav ett 30-tal i Oslo. SWECO THEORELLS är Nordens ledande installationskonsult med 440 medarbetare på 25 orter i Sverige och Norge. SWECO THEORELLS ingår i SWECO, nio bolag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur: SWECO FFNS, SWECO BLOCO, SWECO THEORELLS, SWECO Projektledning, SWECO VBB VIAK, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide och SWECO Connect. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Øyvind Mork, VD I THEORELLS AS, +47 23 39 31 00 Kenny Andersson, VD I SWECO THEORELLS, 08-705 06 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00310/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00310/bit0002.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 15 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,9 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm