THEORELLS är installationskonsult när KappAhl bygger ut

THEORELLS är installationskonsult när KappAhl bygger ut Det snabbt expanderande konfektionsföretaget KappAhl bygger ut sin distributionscentral i Göteborg med 10 000 kvm. THEORELLS har fått uppdraget att utreda systemlösningar samt detaljprojektera VVS, el och styrsystem. KappAhl har efter förvärvet av norska Adelsten fått ett volymtillskott på 66 nya butiker i Sverige och Norge. Distributionscentralen i Göteborg tar emot och distribuerar KappAhls konfektion till Norden samt till ett flertal länder i Europa och behöver nu anpassas till större volymer. THEORELLS VD, Kenny Andersson, är glad över ytterligare ett nytt helthets- åtagande inom installationsområdet. - Vi märker att allt fler av våra stora kunder ser fördelarna med att ha en leverantör inom el och VVS. Vi arbetar i allt högre utsträckning med totallveranser inom installationsområdet, säger Kenny Andersson. THEORELLS har även projekterat el och VVS när KF Fastigheter byggde ett nytt servicekontor för KappAhl förra våren. THEORELLS ingår i SWECO-koncernen, som är Sveriges ledande kunskapsföretag inom arkitektur och teknikkonsultverksamhet med ca 2 200 medarbetare. I SWECO ingår följande helägda bolag: FFNS, BLOCO, THEORELLS, SWECO Projektledning, VBB VIAK, VBB Anlägg-ning och SWECO Industriteknik. Flertalet av bolagen har dessutom dotterbolag med unik spetskompetens. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Kenny Andersson, VD i THEORELLS, tel. 08-705 06 05, 070-517 67 67 Thomas Apell, Projektansvarig i THEORELLS, tel. 031-62 77 59 Lars Malmström, Informationschef i SWECO, tel. 08-695 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00500/bit0002.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 16 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 18,7 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.swecogroup.com.