Wigon Thuresson har förvärvat 200 000 optioner i SWECO AB

Wigon Thuresson har förvärvat 200 000 optioner i SWECO AB Wigon Thuresson, verkställande direktör och koncernchef i SWECO AB, har från bolagets huvudägare familjen Nordström och Latour förvärvat köpoptioner i SWECO. Optionerna omfattar 200 000 B-aktier, motsvarande cirka 1,4 procent av aktierna i bolaget och löper till och med december 2006. Samtidigt har familjen Nordström och Latour återköpt 200 000, till Wigon Thuresson tidigare utfärdade, köpoptioner med löptid till och med utgången av 2004. SWECO är Sveriges största konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur: SWECO FFNS, SWECO BLOCO, SWECO THEORELLS, SWECO VBB, SWECO VIAK, SWECO Projektledning, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide SWECO Connect och Statkraft Grøner. SWECO- aktien är noterad på O-listan vid Stockholmsbörsen. För ytterligare information kontakta: Wigon Thuresson, VD och koncernchef, tel 08-695 60 00 Bo Jansson, Finansdirektör, tel 08-695 60 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00870/wkr0002.pdf

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 20,6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.swecogroup.com.