En miljon till barn och ungdomsverksamhet istället för julkort

FöreningsSparbanken kommer att - i stället för att skicka julkort - skänka 250 000 kronor vardera till ungdomsverksamhet inom Bris, Rädda Barnen, Victoriafonden och antimobbningsorganisationen Stiftelsen Friends. – Gåvan ligger helt i linje med bankens långsiktiga satsning på barn och ungdomar och är en bärande del av våra värderingar och vår verksamhet. Därför känns det bra att inför julen ge ett bidrag till viktiga insatser för barn och ungdomar som på olika sätt behöver stöd, säger Claes Fagerström, ansvarig för Event & Sponsring i FöreningsSparbanken. Det är sjunde året i rad som FöreningsSparbanken skänker pengar till ideell verksamhet istället för att skicka julkort. För ytterligare information: Claes Fagerström, ansvarig Event & Sponsring, tfn: 08-585 910 71 Jesper Berggren, presschef, tfn: 0705-49 37 67

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 168 kontor i Sverige och 99 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 december 2019 uppgick rörelseresultatet till 24 420 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.com/sv