Förändring i Swedbanks koncernledning

Swedbanks chef för affärsenheten Stora företag (Client Coverage) Lars Ljungälv har beslutat sig för att lämna banken och koncernledningen. Elisabeth Beskow, som tillsammans med Ola Laurin är chef för affärsområdet Stora företag och institutioner, kommer tills vidare att ta över Lars Ljungälvs arbetsuppgifter.

Lars Ljungälv lämnar Swedbank för en operativ roll i ett företag utanför bankbranschen.

- Jag vill tacka Lars för att han varit med och utvecklat Swedbanks erbjudande och vår affär för stora företag. Tillsammans med Lars har vi tagit vårt erbjudande för stora företag till en ny nivå som bland annat gett resultat i rankningar från Prospera, säger Elisabeth Beskow, chef för Stora företag och institutioner på Swedbank.

Lars Ljungälvs nya arbetsgivare kommer att skicka ut mer information under dagen.

För ytterligare information:
Josefine Uppling, Presschef, Swedbank, tfn +46 (0)76 114 54 21

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och 622 000 företags- och organisationskunder med 205 kontor i Sverige och 129 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 mars 2018 uppgick balansomslutningen till 2 469 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se

Jag vill tacka Lars för att han varit med och utvecklat Swedbanks erbjudande och vår affär för stora företag. Tillsammans med Lars har vi tagit vårt erbjudande för stora företag till en ny nivå som bland annat gett resultat i rankningar från Prospera.
Elisabeth Beskow, chef för Stora företag och institutioner, Swedbank