Swedish Match's share buy-back

Swedish Match´s share buy-back th Swedish Match has on June 20 , 2000 bought back 220,000 shares at an av- erage price of 26,92 SEK. Swedish Match´s current holding of its own shares amounts to 761,000. The total number of shares in Swedish Match amounts to 431,339,663. The total number of shares outstanding after the share buy-backs amounts to 430,578,663. For information on share redemption read press release date 2000-06-13. Swedish Match is an international group with headquarters in Stockholm, Sweden. The company manufactures a broad range of tobacco products, matches and disposable lighters which are sold in approximately 140 coun- tries. Sales for the twelve month period ending March 31, 2000 amounted to approximately 9,600 MSEK. Swedish Match is listed on Stockholm Stock Ex- change and on NASDAQ. For further information, please contact: Swedish Match AB Jan Arpi, Vice President Group Treasyry office +46 8 658 01 81 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00120/bit0002.doc

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA). Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.