Swedish Matchs återköp av egna aktier

Swedish Matchs återköp av egna aktier Swedish Match har den 20 juni 2000 återköpt 220,000 aktier till en snittkurs av 26,92 kr. Swedish Match aktuella innehav av egna aktier uppgår till 761,000. Det totala antalet aktier i Swedish Match uppgår till 431,339,663. Det totala antalet aktier utestående efter återköpen uppgår till 430,578,663. För information om inlösen se pressmeddelande datum 2000-06-13. Swedish Match är en internationell koncern med säte i Stockholm. Företaget tillverkar ett brett utbud av tobaksprodukter, tändstickor och engångständare. Produkterna säljs i omkring 140 länder. Bolagets rullande tolvmånadersomsättning till och med mars 2000 uppgår till ca 9.600 MSEK. For ytterligare information, var vänlig kontakta: Swedish Match AB Jan Arpi, Vice President Group Treasyry kontor +46 8 658 01 81 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00090/bit0002.pdf

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA). Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.