iDeal of Sweden öppnar butik i Täby Centrum

I veckan slås dörrarna upp för iDeal of Sweden i Täby Centrum. Detta blir iDeal of Swedens sjunde fysiska butik i Sverige. I och med denna etablering förstärks centrumets kundupplevelse och butiksmix inom mode- och accessoarer.

Efter etableringen av sin första fysiska butik i Westfield Mall of Scandinavia förra sommaren är det nu dags för fashion tech- och livsstilsföretaget iDeal of Sweden att öppna butik i Täby Centrum. Med detta populära varumärke förstärks Täby Centrums butiksmix ytterligare och kan erbjuda besökare fler nyheter och inspiration av hög kvalitet.

– Vi ser att allt fler e-handelsföretag förenar fysisk handel med e-handel och välkomnar iDeal of Swedens butikskoncept till oss. Etableringen av iDeal of Sweden förstärker Täby Centrums unika butiksmix och vi fortsätter utveckla vårt erbjudande och skapa nya upplevelser åt våra besökare, säger Linda Jensen centrumchef, Täby Centrum.

iDeal of Swedens butik, om 134 kvm, som öppnade den 25 november, ligger på plan 0, i anknytning till Inomhustorget.

Idag finns iDeal of Sweden i 140 länder och säljs genom ca 14 000 återförsäljare globalt och har under 2020 planer på att etablera fler fysiska butiker internationellt.

– Vi är stolta att nu kunna öppna butik i Täby Centrum, den 3:e butiken i Stockholmsområdet. Vårt nya inspirerande butikskoncept förenar sociala medier, e-handel och fysisk handel på ett unikt sätt och kopplingen mellan online och offline kommer att vara tydlig i Täby Centrum, säger Joachim Lindström, VD på iDeal of Sweden.

Täby Centrum fortsätter att utveckla innehåll och utbud och iDeal of Sweden blir Täby Centrums 30:e öppning i år. Läs mer på www.tabycentrum.se

För ytterligare information:
Linda Jensen, Centrumchef Täby Centrum
Tel. 076 525 55 86, E-mail: linda.jensen@urw.com

För mer information om Unibail-Rodamco-Westfield, vänligen kontakta:
Annika Molander, Communication Manager Nordics
Tel. 076 525 56 06, E-mail: annika.molander@ext.urw.com

1968 uppfördes Täby Centrums första del, den senare delen byggdes 1991 och sedan 2011 har Täby Centrum moderniserats i olika etapper. Täby centrum är idag en av Sveriges största köpcentrumanläggningar med en uthyrningsbar yta om 78,000 kvadratmeter. Centrumet har 220 butiker, restauranger och caféer samt två livsmedelsbutiker. Här finns även en biograf samt andra tjänster som bank och post. Den omfattande utvecklingen stod klar under våren 2015 och numera finns totalt 260 butiker. Anläggningen är ett regioncentrum och besökarna kommer från hela Storstockholm. Täby Centrum ägs av Unibail-Rodamco-Westfield - www.tabycentrum.se

Taggar:

Citat

Linda Jensen centrumchef, Täby Centrum
Vi är stolta att nu kunna öppna butik i Täby Centrum, den 3:e butiken i Stockholmsområdet. Vårt nya inspirerande butikskoncept förenar sociala medier, e-handel och fysisk handel på ett unikt sätt och kopplingen mellan online och offline kommer att vara tydlig i Täby Centrum