Täby Centrum återigen utsett till Stockholmarnas favoritcentrum 2014

Report this content

Täby Centrum var den stora vinnaren när Stockholmarnas favoritcentrum idag presenterades. För andra året i rad tilldelades köpcentrumet utmärkelsen Stockholmarnas favoritcentrum 2014. Dessutom vann centrumet kategorin Bästa butiksutbud för tredje året i rad.

I Evimetrix årliga undersökning Stockholmarnas favoritcentrum* bedöms 47 av länets köpcentrum, handelsplatser och gallerior, baserat på högst Nöjd Kund Index (NKI). Täby Centrum vann utmärkelsen Stockholmarnas favoritcentrum, följt av Nordiska Kompaniet på andraplats och det Unibail-Rodamco ägda Nacka Forum på tredjeplats. Täby Centrum stod som kvällens segrare i totalt tre kategorier, då man även utsågs som vinnare i kategorin Bästa butiksutbud samt Årets kommun-/regioncentrum.

– Att Täby Centrum behåller topplaceringarna ser vi som ett bevis på att vi inte bara bibehåller utan även lyckas utveckla vårt starka erbjudande. Vi är mycket stolta över att kunna ge våra kunder en högklassig shoppingupplevelse samt över den uppskattning Täby Centrums besökare visar oss genom dessa utmärkelser, säger Louise Bergqvist, Centrumchef, Täby Centrum.

Täby Centrum har genomgått en stor utveckling de senaste åren och erbjuder idag en shoppingupplevelse av internationell klass. Här finns ett spännande butik- och restaurangutbud bestående av såväl välkända svenska varumärken som internationella giganter. De ikoniska koncepten Apple Store, Habitat och Sephora kombineras med spännande uppstickare såsom den Kalifornienbaserade biltillverkaren Tesla, en toppmodern SF-biograf, Melanders Saluhall och modevarumärken såsom Hope, Tommy Hilfiger, Filippa K och Tiger of Sweden.

I och med moderniseringen har Täby Centrum också arbetat med att höja en redan bra servicenivå ytterligare och under 2014 klarade centrumet den hårda granskning som ligger till grund för certifieringen fyrstjärnig shopping, vilket innebär att centrumet numera kan stoltsera med en kvalitetsstämpel på besökarnas shoppingupplevelse.

För ytterligare information:
Louise Bergqvist, Centrumchef Täby Centrum

Tel. +46 (0)76-636 76 01, e-mail: louise.bergqvist@unibail-rodamco.com

Madeleine Castenvik Holt, Communication Manager Nordic
Tel. +46 (0)76-525 56 06, e-Mail: madeleine.castenvik@unibail-rodamco.com

Om undersökningen Stockholmarnas favoritcentrum
*Evimetrix undersökning Stockholmarnas favoritcentrum görs bland konsumenter sedan 1999. 2100 respondenter har svarat på frågor om 47 centrumanläggningar. De anläggningar en respondent säger sig besöka mer frekvent har det ställts djupare frågor om. Frågorna rör helhetsbetyg, huruvida centrumet lever upp till förväntningar samt hur nära centrumet kommer respondentens syn på ett idealcentrum. Svaren ger en sammanvägt Nöjd Kund Index, NKI, för varje centrum.

Om Täby Centrum
1968 uppfördes Täby Centrums första del, den senare delen byggdes 1991 och sedan 2011 har Täby Centrum moderniserats i olika etapper. Täby centrum är idag en av Sveriges största köpcentrumanläggningar med en uthyrningsbar yta om 78,000 kvadratmeter. Centrumet har 220 butiker, restauranger och caféer samt två livsmedelsbutiker. Här finns även en biograf samt andra tjänster som bank och post. Våren 2015 är den omfattande utvecklingen helt klar och då kommer det att finnas 260 butiker. Anläggningen är ett regioncentrum och besökarna kommer från hela Storstockholm. Täby Centrum ägs av Unibail-Rodamco. Tabycentrum.se

Taggar: