Kommuniké från årsstämma i TagMaster AB (publ)

Kista, Stockholm 22 april 2010 - TagMaster AB (publ), org.nr. 556487-4534, höll den 22 april 2010 årsstämma under ordförandeskap av advokat Anna Lindstedt Coates.

Vid årsstämman fattades följande beslut: • Årsstämman beslutade att fastställa resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för räkenskapsåret 2009. • Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att den ansamlade förlusten balanseras i ny räkning och att någon vinstutdelning för räkenskapsåret 2009 ej skall ske. • Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktörerna ansvarsfrihet gentemot bolaget för räkenskapsåret 2009. • Årsstämman beslutade att arvode ska utgå till styrelsen med 550.000 kronor, att fördelas med 250.000 kronor till ordföranden och 100.000 kronor till var och en av de övriga ledamöterna samt att ledamot har rätt till ersättning för arbete som bedöms ligga utöver normalt styrelsearbete. Beloppet för detta arbete uppgår till max 1300 kr per timme om ledamoten fakturerar bolaget eller med motsvarande totala belopp om ersättningen ska utges till ledamoten personligen. Förutsättningen för att en ersättning för extra styrelsearbete skall utbetalas är att en enig styrelse inkluderandes VD i förväg har godkänd och dokumenterat uppdraget i ett styrelseprotokoll. Arvode till revisorn beslöts utgå enligt godkänd räkning. • Årsstämman beslutade att bolagets styrelse skall utgöras av fyra stämmovalda styrelseledamöter utan styrelsesuppleanter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. • Årsstämman beslutade att för tiden intill slutet av nästa årsstämma omvälja de ordinarie styrelseledamöterna Magnus Karnsund, Göran Fransson och Anders Ljungquist samt att välja Tomas Brunberg som ny ordinarie styrelseledamot. Magnus Karnsund utsågs till styrelsens ordförande samt beslöts att om Magnus Karnsunds uppdrag skulle upphöra i förtid, ska styrelsen inom sig välja ny ordförande. • Årsstämman fastställde principerna för utseende av valberedning, vilka finns tillgängliga i sin helhet på bolagets hemsida. • Styrelsens förslag till beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emissioner, med avvikelse från aktieägares företrädesrätt, bifölls. Protokollet från årsstämman med de fullständiga besluten samt information om de valda styrelseledamöterna kommer att läggas ut på bolagets hemsida senast två veckor från dagens datum. www.tagmaster.se.