Kommuniké från extra bolagstämma den 19 september 2017

Kommuniké från extra bolagstämma den 19 september 2017

TalkPool AG, org. nr CHE-109.047.379, höll tisdagen den 19 september 2017 extra bolagstämma, varvid den extra bolagsstämman beslutade att:

• emittera 1 496 111 aktier för att kunna genomföra en riktad nyemission där teckningskursen ska vara 22 kr per aktie. I första hand skall befintliga aktieägare prioriteras i samband med tilldelningen i proportion till sitt tidigare innehav. I andra hand skall långivare prioriseras och i sista hand kommer nya aktieägare. Dessa ordinära aktier förfaller om de inte tilldelas inom 3 månader.
  • emittera ytterligare 1 496 111 aktier utan förköpsrätt. Därmed måste artikel 3a i bolagsordningen uppdateras. Styrelsen bemyndigas att handhava dessa godkända aktier, som förfaller om de inte tilldelas inom 2 år. 150 000 av dessa aktier skall reserveras för ett lån som kan komma att konverteras för maximalt 36 kr per aktie.
  • ändra ordalydelsen i artikel 18 i bolagsordningen gällande genomförandet av bestämmelserna i förordningen mot överdriven ersättning för noterade bolag.

Kallelse till den extra bolagsstämman och övriga handlingar finns tillgängliga på bolagets hemsida www.talkpool.com. Protokollet från den extra bolagsstämman kommer att läggas ut på bolagets hemsida runt två veckor från dagens datum.

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Strömstedt, VD Talkpool, erik.stromstedt@talkpool.com , Tel: +41 81 250 2020

TalkPool bygger, underhåller och förbättrar telekommunikationsnät globalt. Genom sin banbrytande tekniska kompetens, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell, erbjuder TalkPool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster på kort varsel oavsett plats. Dessutom är TalkPool ett av få företag med faktiska lösningar och avtal på plats inom den spännande IoT-marknaden. Remium Nordic AB är TalkPools Certified Advisor.

Denna information är insiderinformation som Talkpool AG (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 september 2017 kl. 22:00 CET.