Östersjöns enda Gaykryssning kastar loss igen

Report this content

Nu är det dags igen för succén Gaynight on Galaxy – a night to remember. Den 29 april kastar Galaxy loss för tredje gången med gayflaggan i topp. Ombord finns folk från hela Sverige för att vara med om Östersjöns enda gaykryssning i ett fartfyllt och stjärnspäckat 23-timmarsparty.

- Nytt för denna avgång är att vi kommer satsa ännu mera på underhållningen och utbud både under kvällen och inte minst dagen därpå då vi bl.a. kommer att ha drugbingo, karaoke med mera! Vid ankomst till Stockholm igen så slutar inte festen. Då blir det officiell efterfest, säger Daniel Larsson på Club KAK som är officiell arrangör av Gaynight on Galaxy. Gaynight on Galaxy bjuder på ett fullspäckat program med bl.a. Shirley Clamp som ett av de stora dragplåstren. Med ombord finns också Fredrik Kempe, de senaste årens kung av melodifestivalen. Han har skrivit bl.a. Cara Mia, Hero, Brother, oh brother, samt inte minst fjolårets vinnande bidrag La Voix. Han kommer att framföra många av dessa låtar exklusivt. Mariette Hansson har snabbt blivit känd över hela Sverige med sitt medverkande i Idol samt mycket välkänd bland gayfolk, hon vann i QX Gaygala och har uppträtt på Sveriges största Gayklubbar. Marcus Ullmarker, en av de främsta DJs i Stockholm, ser till att Galaxypubliken får en riktig clubkänsla. Med erfarenhet från klubbar i Barcelona, Lino, Zipper, Berns, Salvation, Libra, WONK och Clean utlovas garanterad partystämmning. Konferencierer ombord är Miss Inga och hennes sidekick Leo.B - Galaxys extravaganta sjöbusa och sailors. På hemresan, dag 2, bjuder bl.a. Cunigundamammorna på sitt klassiska Drugbingo som numera är ett välkänt och populärt inslag på Pride. "Vi säger bingo och ni säger tack!" Det blir också karaoke med DJ Staffan och mycket mer. - Gaynight on Galaxy kastar loss för tredje gången och har nu blivit en succéartad tradition. Vi ser att detta är helt rätt satsning och vi är stolta över att ha Östersjöns enda riktiga gaykryssning, säger Ats Joorits, Försäljnings- och marknadsdirektör och Vice VD Tallink Silja AB Mer information finns på www.tallinksilja.se och www.clubkak.se. För biljettbokning: www.tallinksilja.se eller Tallink Siljas kundservice, tel: 08 – 22 21 40. För ytterligare information, vänligen kontakta: Club KAK Daniel Larsson Mobil: 073 – 715 11 90 daniel.larsson@clubkak.se Tallink Silja AB Ats Joorits Mobil: 073 – 978 60 17 ats.joorits@tallinksilja.com