Kommuniké från årsstämma i TC TECH Sweden AB (publ)

TC TECH Sweden AB (publ) har idag hållit årsstämma på Netport, Östra Piren i Karlshamn. Vid stämman var ca 67 % av bolagets aktier representerade.

Vid stämman beslöts, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsen fram till årsstämman 2018 ska bestå av sex ordinarie ledamöter utan suppleanter. Styrelsen omvaldes i sin helhet, vilket innebär att den även fortsättningsvis består av Peter Mattisson (styrelsens ordförande), Per-Anders Johansson, Cecilia Jinert Johansson, Jörgen Brandt, Sven Löfquist och Anders Lönner.

Arvode till styrelsen ska utgå i enlighet med valberedningens förslag, vilket innebär att det totala styrelsearvodet uppgår till 350 000 kr per år, fördelat på 100 000 kr till styrelsens ordförande och 50 000 kr till ordinarie ledamot.

Vidare beslöts att ändra bolagets bolagsordning, innebärande att bolagets säte ändras från Karlshamns kommun till Stockholms kommun.

Slutligen beslöts att bemyndiga styrelsen att besluta om nyemission om aktier, innebärande att totalt
1 100 000 nya aktier kan komma att utges under perioden fram till nästa årsstämma. Emission ska kunna ske med och utan avvikelse från nuvarande aktieägares företrädesrätt, och grunden för emissionskursen vid utnyttjande av bemyndigandet ska vara aktiens marknadsvärde med eller utan beaktande av marknadsmässig rabatt.

Peter Mattisson, styrelseordförande TC TECH

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 18 maj 2017 17.20 CET.