Kommuniké från extra bolagsstämma i TC TECH Sweden AB (publ)

TC TECH Sweden AB (publ) har idag hållit extra bolagsstämma på Netport, Östra Piren i Karlshamn. Vid stämman var ca 67 % av bolagets aktier representerade.

Vid stämman beslöts, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsen fram till årsstämman 2017 ska bestå av sex ordinarie ledamöter utan suppleanter. Vidare beslöts att till ny ordinarie ledamot välja Anders Lönner. Övriga styrelseledamöter är fortsatt Peter Mattisson (ordförande), Jörgen Brandt, Cecilia Jinert Johansson, Sven Löfquist och Per-Anders Johansson.

Arvode till styrelsen ska utgå i enlighet med årsstämmans beslut den 26 maj, vilket innebär att det totala styrelsearvodet ökar med 50 000 kr då styrelsen utökats med en ledamot.

Peter Mattisson, styrelseordförande TC TECH

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 20 september 2016 kl 12.00 CET.