TDC och Song får ny VD i Norge

Song Networks Holding ABs (publ) norska dotterbolags VD, Ketil Kivedahl, kommer att ansvara för integrationen av TDC och Song Networks norska verksamheter.

- Jag är övertygad om att TDC och Song Networks kommer att nå en starkare position på den norska marknaden efter att bolagen gått samman. Ketil Kivedahl är rätt person att integrera dessa verksamheter, som båda har genomgått en imponerande vändning från förlust till vinst, säger Martin Lippert, vice VD på TDC Business. - Ketil säkerställer kontinuiteten i våra framtida aktiviteter i Norge. Han har så här långt levererat imponerande resultat och jag är övertygad om att han kommer att göra så även i fortsättningen. Därmed är det en glädje för mig att presentera Ketil som en av nyckelpersonerna i min ledningsgrupp, säger Mats Lundqvist, VD på Song Networks Holding AB. 48-årige Ketil Kivedahl är civilekonom från Göteborgs universitet och har erfarenhet av ledande befattningar från bland andra Xerox och Tandem innan han kom till Song Networks 2001. - Jag ser fram emot de möjligheter som nu ligger framför oss genom utökat kundfokus, vilket ska bidra till att stärka vår position på marknaden, säger Ketil Kivedahl. TDC Norges VD, Håvard Larsen, har i samförstånd med TDC valt att lämna sin position inom bolaget. För information, vänligen kontakta: Song Networks Holding AB Mats Lundqvist, Verkställande Direktör Telefon: +46 (0)8 5631 07 12 Mobil: +46 (0)701 81 07 12 E-post: mats.lundqvist@songnetworks.se Song Networks AS Ketil Kivedahl, Verkställande Direktör Telefon: +47 21 50 24 50 Mobil: +47 400 00 450 E-post: ketil.kivedahl@songnetworks.no