5 analytikers förslag att handla på Skilling’s nya sajt

Valutahandel.se har tillsammans med några internationella analytiker pekat ut några högaktuella instrument som är möjliga att handla just nu. Oavsett position och framtidsutsikter, så har Skillings nya plattform för mobilen blivit en hit sedan lansering förra veckan.

Aktie- och valutamarknaden har rört sig både upp och ner på slutet och osäkerheten ökar. Sannolikheten för ett riksrättsåtal mot Donald Trump tycks öka för varje vittne och varje dag som går. Samtidigt så är det svårt att få avkastning på traditionella instrument såsom obligationer. Ett antal analytiker från London, New York och Hong Kong har därför gett läsarna på Valutahandel.se några tips om vad som kan vara intressant att titta på framöver.

Det hetaste stället att handla internationella aktier, både för att köpa eller blanka, är Skilling. Det skandinaviska bolaget fick nyss en ny plattform för mobiler, som är riktigt bra. Förutom aktier så kan man givetvis även hantera valutahandel genom Skillings nya sajt. Slutligen så finns även ett stort antal råvaror och ETF’er, aktieindex och blankningskanditater. För alla svenskar så finns möjlighet till minst 5x belåning för aktie, både svenska och internationell, när man handlar med CFD’er hos Skilling. Bolaget grundades 2017 av bland annat förra svenska Google VD’n och med Optimizer Invest som en av huvudägarna. Idag så är André Lavold VD för Skilling Group. Han har troligen siktet inställt på att på allvar ta upp kampen med Nordnet och Avanza, samt alla internationella online mäklarfirmor såsom Plus500, eToro och BD Swiss.

Några instrument som är extra populära just nu med en svängig marknad är framför alla säkra investeringar, som kan ta en nedgång. Exempel på sådana investeringar är bland annat EUR/JPY, som enligt många tekniska analytiker precis nått en 10-årig trendlinje och är på väg att vända. Japanska Yen ses ofta som en säker valuta i tider utav oro och recession. Hos Skilling kan man få riktigt snabba avslut och låg kommission på handel med japanska yen.

Andra instrument som fått ökat intresse på slutet är guld, som utsetts till årets råvara utav Valutahandel.se. Priset för rent guld ligger idag kring 496 938 kr per kg när man handlar genom Skilling. Många analytiker förutspår att priset på guld ska gå upp till 680 722 kr, enligt en rapport hos The Motley Fool.

Slutligen så har många oljebolag få se stora nedgångar den senaste tiden. För riskspridning så är det oftast bättre att satsa på flera olika bolag än bara ett. Med hjälp av SPDR S&P Oil & Gas Exploration & Production ETF, eller XOP.US som tickern heter hos Skilling, så ges exponering mot ett flertal underprissatta bolag. Forbes sammanställning av analytikers estimat indikerar att riktpriset bör vara omkring 61 USD. Idag ligger priset på omkring 21 USD. På några års sikt så bör det vara en säker investering enligt deras analytiker.

Givetvis bör alla som handlar aktier, råvaror, valutor, ETF’s eller CVD’er alltid tala sin rådgivare innan en affär görs. För mer information om intressanta instrument så finns det rejält med matnyttig information om valutor och aktiehandel på Valutahandel.se samt en djupgående recension av Skilling.

Riskvarning: 73% av retail kunder förlorar pengar.

Head of SEO & Content

Taggar: