Nyhetsflashar för valutahandel: Först i Sverige

Valutahandel.se blir den första svenska sidan som erbjuder korta nyheter för valutahandlare och online traders. Nyhetsflashar innebär korta nyhetssläpp på upp till 80 ord, vilket kan vara intressant vid trading för alla som håller på med aktier, valutahandel och andra finansiella instrument. Aktiviteter kring enskilda sajter som erbjuder valutahandel tas upp, samt finansiell statistik, böter, större blankningsaffärer och allmänt marknadspåverkande nyheter inom finansbranschen.

Valutahandel.se, Sveriges ledande sajt om valutahandel, meddelar att en sektion för dagliga flashnyheter har släppts. Tanken är att blixtsnabbt komma ut med korta nyheter som kan påverka handelsmöjligheter. Eftersom ingen annan seriös finansmedia i Sverige satsar på korta nyheter inom valutahandel och online trading, så finns det möjligheter att blir både först och störst inom detta område, konstaterar bolaget.

"Teamet bakom Valutahandel är stolta att vara först på svenska marknaden med
nyhetsflashar relaterat till online trading", säger Marcus Edvardsen, grundare av Valutahandel.se.

Målet är att få ut 2-3 flashnyheter på mellan 50-80 ord per dag, berättar Edvardsen. Sedan lanseringen för några veckor sedan så har det gått lite långsammare med flashnyheterna, men Valutahandel.se har nya rutiner och kommer att öka rapporteringen framöver, fortsätter Edvardsen. En av anledningarna till att nyhetsflashar släpps på Valutahandel är att de helt enkelt är för korta som nyhetsposter. Det finns inte tillräcklig djup ifall en flashnyhet skulle göras som en egen nyhet. Därför har Valutahandel.se valt att lägga alla korta nyheter i en egen sektion under https://www.valutahandel.se/nyhetsflash/. Det går även att se alla nyhetsflashar på högersidan av startsidan för Valutahandel.se.

Ifall besökare har något förslag på ämnen som det skrivs för lite om så går det att kontakta Valutahandel.se och ge förslag på trådar att skriva mer om.

Fotnot: Valutahandel.se gör recensioner av valutamäklare, online trading mäklare och allt som händer omkring trading på nätet. Flera veckoliga nyheter släpps och årets valutamäklare utses för att traders enkelt ska kunna se vilka som leder utvecklingen. Inom några veckor så lanseras webbplatsen även på andra Europeiska marknader, där Norge är först ut.

Head of Content

Snabbfakta

​​​​​​​Fotnot: Valutahandel.se gör recensioner av valutamäklare, online trading mäklare och allt som händer omkring trading på nätet. Dagliga nyheter släpps och veckans valutamäklare utses för att traders enkelt ska kunna se vilka som leder utvecklingen. Inom några veckor så lanseras webbplatsen även på andra Europeiska marknader.

Teamet bakom Valutahandel är stolta att vara först på svenska marknaden med nyhetsflashar relaterat till online trading
Marcus Edvardsen, grundare av Valutahandel.se