Valutahandel.se intervjuar InvestorMannen

I ett försök att visa olika typer av intressanta traders, så har Valutahandel.se idag intervjuat InvestorMannen. Den norska tradern berättar om sin valutahandel, samt strategier och vägval inom aktiehandel, såsom att endast handla aktier som är bra för framtiden. Intervjun ger insikt i hur den nya generationen traders tänker.

I ett försök att visa olika typer av traders, så har Valutahandel.se idag intervjuat InvestorMannen. Den norska tradern berättar om sin valutahandel, samt strategier och vägval inom aktiehandel, såsom att endast handla aktier som är bra för framtiden. Intervjun ger insikt i hur den nya generationen traders tänker. Valutahandel.se fortsätter intervjua personer inom finansvärlden med framstående konton på sociala medier, som sysslar med trading. Den senaste intervjun är med en 22-årig man från Oslo, som på kort tid blivit en motivations- och inspirationskälla till många unga traders i Skandinavien.

Redan vid 14 års ålder så blev skapade InvestorMannen’s pappa ett aktiekonto till honom och han började intressera sig för aktier, samt handla med födelsedagspengar och mindre summor. Som en otålig ung trader så väntade han sig att tjäna stora summor direkt och bli miljonär över natten. Men efter 8 år som trader, så har InvestorMannen lärt sig att tålamod är nyckeln till framgång vid både aktie- och valutahandel.

”Man måste skilja känslor från investeringarna”, säger han till Valutahandel.se. Eftersom Valutahandel.se tidigare intervjuat kändisar som Victoria Silvstedt med en lång investeringshorison och mer kortsiktiga daytraders som Hampus Lindholm, så är det kul att fråga ut en positionstrader som har en långsiktig vision i sina investeringar.

Viktiga faktorer i urvalskriterierna är att aktierna som väljs ut ska vara bra för klimatet, ha vettiga planer för framtiden och efterhand så är det viktigt att det sker någon utveckling i planerna. InvestorMannen medger att han endast investerar i aktier som bidrar till att miljön och framtiden blir bättre.

Även om aktiekursen på börsen inte ser någon effekt direkt, så gäller det att vara tålmodig och vänta ut aktier som har en bra vision för framtiden.”Jag ser mest värde som långsiktig trader, efter ingående analyser och undersökningar. Genom att sprida investeringar långsiktigt så skapas mindre risk. Day trading är definitivt inte något för mig”, säger InvestorMannen till Valutahandel.se.

I den djupgående intervjun med InvestorMannen så beskrivs hur en normal trading vecka ser ut, vilka valutor han handlar samt alternativa intäktskällor förutom valutahandel, fonder och aktiehandel. Han går även in på att vilken valuta som bör ha bäst potential 2021, samt berättar om svenska aktieinvesteringar såsom Parans Solar Lighting, vilken Valutahandel noterar har gått upp hela 35% på en månad.

Jag ser mest värde som långsiktig trader, efter ingående analyser och undersökningar. Genom att sprida investeringar långsiktigt så skapas mindre risk. Day trading är definitivt inte något för mig.
grundare av Instagram profilen @InvestorMannen