Valutahandel.se släpper betalningsmetoder för valutamäklare

Medan banköverföring eller VISA tillhör de mer traditionella betalningsmetoderna för valutamäklare, så har Neteller, Trustly, Klarna och Paypal verkligen fått nytt liv i branschen. Valutahandel har klassificerat ett 60-tal betalmetoder, där besökare kan få en översikt och topplista över alla trading sajter som erbjuder ett visst betalningssätt.

För närvarande så finns det 64 betalningsmetoder för valutahandel på nätet, som identifierats på Valutahandel.se. I det första steget så har ett 10-tal klassificerats, med topplistor för de bästa valutamäklarna och djupgående fakta om varje betalmetod.

Det ska vara enkelt att börja med valutahandel eller online trading. Därför går det nu att få överblick av ett stort antal olika insättningsmetoder på Valutahandel.se”, säger Markus Jalmerot, medgrundare till Valutahandel.se.

Målet är att alla snabbt ska hitta en passande betalmetod, där den potentiella kunden har innestående pengar. Aldrig tidigare har det varit så raskt och enkelt att hantera insättningar till valutamäklare. Några av de snabbaste insättningsalternativen tar bara 10 sekunder, medan många av uttagen går på garanterat under en timme.

Medan vissa större traders fortfarande föredrar banköverföring eller kortbetalningar genom VISA eller Mastercard, så väljer den millenniegenerationen allt oftare att sätta in med Klarna, Trustly, Swish, Paypal eller Neteller. Dessa metoder är mer tillgängliga och det swishas eller skickas ofta över mindre belopp som kan användas för att skapa ett tradingkonto. De lägsta insättningarna för valutahandel börjar omkring 9 kr, men för lite mer seriösa trading-alternativ så krävs åtminstone 1000 kr för att komma igång.

De helsvenska betalmetoder Klarna, Swish och Trustly står idag för tillsammans knappt 25% av alla insättningar hos valutamäklare, enligt en undersökning baserat på refererade kunder från Valutahandel.se.

Överlägset störst användning syns för banköverföring, VISA samt Mastercard. Dessa tre står tillsammans för över 70% av alla insättningar. Resterande snabbväxande insättningsalternativ inkluderar Paypal och kryptovalutor. Efter att Paypal började acceptera förvaring av Bitcoin, så följer allt fler valutamäklare efter och tillåter detta som ett insättningsalternativ.

För alla som är trötta på den nuvarande valutamäklaren så finns för övrigt ett finurligt system som heter Broker to broker. Med detta så går det att byta ut sitt nuvarande konto, mot en konkurrents. För alla som valt fel valutamäklare så går det att byta från mindre välrenommerade företag till några av de främsta.

Insättningsalternativet med flest crypto- och valutamäklare kopplat till sig är idag betalkortet VISA, som har 46 stycken alternativ. Därefter kommer Mastercard med 45 stycken trading sajter, banköverföring med 39 stycken, Skrill med 31 mäklare och Neteller med 30 stycken. För en fullständig lista sorterat utifrån betalmetod, gå till https://www.valutahandel.se/betalmetoder/. För Swish-insättningar finns det endast två seriösa trading sajter idag, men Valutahandel har förhoppningar på att fler kommer anslutas inom kort.

Medgrundare, Valutahandel.se

Techbull Media SL driver webbplatser på svenska och engelska om de finansiella marknaderna och har som mål att bli störst i världen på detta område. Inom snar framtid så lanseras finansiella sajter på fler språk.

”Det ska vara enkelt att börja med valutahandel eller online trading. Därför går det nu att få överblick av ett stort antal olika insättningsmetoder på Valutahandel.se”.
Markus Jalmerot, medgrundare till Valutahandel.se.