Valutahandel.se släpper Wizard för att hitta rätt

I ett försök att hjälpa blivande traders hitta rätt, så släpper Valutahandel.se en egen Wizard för att hitta rätt i djungeln av alternativ. Efter att fyra korta frågor besvarats, så ges förslag på två alternativ att välja.

Många nya, men även etablerade traders är osäkra på vilken valutamäklare som ska väljas. Idag så finns 35 valutamäklare, 43 mobila valutamäklare, 41 cryptomäklare samt 10 helt nya valutamäklare recenserade på Valutahandel.se.

Medan vissa traders letar efter snabba avslut och användarvänliga plattformar, så söker andra efter låga avgifter, rejäl hävstång eller speciella handelsplattformar som lämpar sig för valutahandel. Bland de speciella handelsplattformarna som är populära bland valutahandlare så finns bland annat cTrader, MetaTrader4 och MetaTrader5. Alla de ledande alternativen för svenskar finns med och genom wizarden från Valutahandel så tas faktorer som handelsplattform, instrumentpreferens och budget med innan förslagen delas ut. De flesta av alternativen för valutahandel erbjuder även ett brett utbud av andra instrument, förutom för kryptovalutor som normalt har egna plattformar för trading på nätet. I många av alternativen som ges ut så går det att välja olika nivåer på hävstång och även om Valutahandel.se normalt föreslår begränsad hävstång så är det EU-reglerna och kundernas preferenser som sätter nivån.

Valutahandel's Wizard som släpps idag kan hjälpa även den mest vilsne tradern att hitta rätt.  Allt som behövs för att komma igång och få förslag på lämpliga trading alternativ är att skriva in namn och e-post. Därefter så får deltagarna välja trading nivå och preferenser, t. ex om man vill handla valuta, råvaror, crypto eller aktier. Efter två ytterligare frågor så kommer guiden från Valutahandel.se fram till ett förslag på lämplig trading- eller valutamäklare.

Dagens lansering av Valutahandel’s Wizard är en betaversion, som kommer utvecklas och förbättras efterhand. Alla som har förslag på alternativa funktioner att beakta genom frågorna är välkomna att kontakta Valutahandel.se.

Head of Content