Valutahandel uppdaterar den kostnadsfria trading skolan

Sveriges bredaste och mest djupgående skola för valutahandlare har blivit ännu mer omfattande och lättläst. Efter en uppdatering så har Valutahandel.se lagt till en rad ytterligare sektioner, som är tänkt att hjälpa folk som vill lära sig mer om valutahandel innan de börjar handla.

Sommaren är en utmärkt tidpunkt att påbörja en kostnadsfri skola om valutahandel. Valutahandel.se har uppdaterat skolan inför sommaren med ytterligare kapitel, för att nå ut till en bredare massa. Numera finns även en översiktlig sektion om tradingplattformar, de mest omsatta valutorna och ytterligare beskrivning om fundamental analys för trading.Kapitlen om vad som kan påverka växelkurser har delats in i en djupgående sektion och en mer översiktlig del som endast tar upp det viktigaste. Allt från hur inflation, ränta, statsskuld och handelsbalans påverkar valutakurser tas upp, men även mer tekniska indikatorer såsom teknisk analys och olika tekniska indikatorer beskrivs i skolan.

Val av tradingplattform är en viktig del i trading skolan, som hjälper traders att hitta rätt utifrån skärmdumpar eller uppdelning mellan egenutvecklade, tredjepartslösningar eller baserat på enhet som kunden gärna handlar från. Nästan alla tradingplattformar har demokonton, vilket gör det enkelt att få en känsla av upplevelsen och instrumenten som erbjuds.

Sommarens trading skola diskuterar de 30 mest omsatta valutorna, vilket kan vara intressant att känna till och värdefullt att feta för nya valutahandlare. Trots att Sverige bara är världens 91:e mest folkrika land, så är Sveriges valuta numera den 9:e mest handlade, rapporterar BIS. Utav totalt 31 lektioner, så är några av de mest lästa artiklarna: fundamental analys, lär dig enkelt, vad kan påverka växelkurserna, strategier för valutahandel och investerad över natten.

Vill du prova på sommarens kostnadsfria skola för trading, så är det bara att besöka Valutahandel.se och klicka på ”lär dig” i menyn. Eftersom skolan sker på distans och inte kräver någon registrering, så är det enkelt att komma igång, oavsett var i landet som den blivande trading experten sitter.

Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se