Valutahandel utser årets bästa trading sajter

Valutahandel.se inleder året med att utse de sista 12 månadernas bästa trading sajter. Utmärkelserna baseras på respons från vad traders är ute efter, såsom snabba avslut på lagda orders, låga kostnader, proffsig support och ett stort utbud av instrument att handla.

Valutahandel.se inleder året med att utse de senaste 12 månadernas bästa online trading sajter för svenskar. Med trading så avses webbplatser som tillåter användare att blanka aktier, index eller råvaror med hjälp av contract for difference (CFD’er). Under det gånga året så har fler än 40 djupgående recensioner gjorts utav Valutahandel, med stor variation i omdömena. Det är dock med svårt att undvika att se vilka trading sajter på nätet som verkligen sticker ut på ett diskret, proffsigt och bra sätt.

Utmärkelserna bygger på tre kategorier som ska täcka in stora delar av volymen för CFD-handel på nätet under början av 2020, dvs valutahandel med CFD'er samt mobil trading och blankning med CFD'er. Vinnaren för valutahandel på nätet med CFD'er är den svensk-norska trading sajten Skilling som gått från styrka till styrka. Vid lansering så hade bolaget inte så många valutapar som konkurrenterna, men efter bara några månader så lyckades trading firman lyssna på sina traders och lägga till allt av intresse. Idag så går det att handla över 100 valutor hos Skilling. Bland skandinaviska valutapar så har Skilling bredast sortiment av alla 30 valutamäklare på Valutahandel.se, med flera ovanliga kombinationer för trading sajter, såsom CAD/NOK, CHF/NOK, NOK/JPY eller AUD/NOK.

Den stora anledningen till vinsten för Skilling beror dock på att de är tydligast med avgifter, kostander och ränteintäkter som kan fås vid valutahandel på nätet. Medan de flesta konkurrenterna försöker gömma avgifterna, så lyfter Skilling istället fram allt, svart på vitt. Detta förenklar trading processen och gör det till ett nöje att handla. Samtidigt är de först ut med att förändra branschens verifieringsprocesser, med hjälp av etablerade metoder som BankID och Swish, något som inte funnits hos internationella trading sajter innan Skilling tog tag i att förenkla marknaden för allmänheten.

2020's bästa mobila trading sajt med CFD'er heter Plus500, en firma som är börsnoterade i Storbritannien. Plus500 sticker ut med flest instrument för trading med CFD'er på mobil. Sajten laddar blixtsnabbt och utbudet inkluderar över 3000 aktier som går att blanka eller köpa med CFD'er.

Blankning med CFD'er som är den sista kategorin från Valutahandel är något som växer snabbt världen över. Trots det så är det mest gammeldags blankning, där man försöker låna aktier för en viss kostnad, som förekommer bland institutioner. För privatpersoner så är det blankning med CFD-instrument det överlägset snabbast växande.

Skilling går återigen i spetsen för att förenkla och skriver ut exakt vad det går att göra för potentiell vinst eller förlust vid orderläggningen. Med hjälp av CFD'er så går det att få liknande exponering som vi blankning på tradionellt vis, men den mer moderna metoden för den stora allmänheten heter blankning med contract for difference. Där får traders istället en liknande exponering, fast utan någon tidsbegränsad lånekostad. Läs hela rapporten om årets bästa trading sajter 2020 för svenskar på https://www.valutahandel.se/arets-3-basta-trading-sajter-2020-utsedda/.

"Vi uppskattar att Valutahandel.se har valt Skilling som den bästa valutamäklaren 2020, särskilt med tanke på att vi är nykomlingen på marknaden", säger André Lavold, Skilling Group’s VD. En fullständig intervju om Skilling Group med 10 frågor till André Lavold återfinns här.

Head of Content

Techbull Media SL driver webbplatser på svenska och engelska om de finansiella marknaderna och har som mål att bli störst i världen på detta område. Inom kort så lanseras även Techbull Media's internationella sajt om aktieblankning på världens alla aktiemarknader.

Vi uppskattar att Valutahandel.se har valt Skilling som den bästa valutamäklaren 2020, särskilt med tanke på att vi är nykomlingen på marknaden.
André Lavold, Skilling Group’s VD