Tele1 Europe Holding AB köper norska Cegal AS

Tele1 Europe Holding AB köper norska Cegal AS Tele1 Europe Holding AB köper nystartade Cegal AS, ett Stavanger-baserat företag inom centraliserad informationsteknologi, till ett värde av ca 50 miljoner NOK vilket betalas kontant. Genom förvärvet stärker Tele1 Europe ytterligare sin kompetens inom hosting, outsourcing och mervärdestjänster inom data. Cegal AS arbetar med hosting och administration av IT-infrastruktur och applikationer. Företaget grundades i juni 2000 och ägs av medarbetarna, Spring Venture och Nett Invest AS. För ytterligare information, kontakta: Tele1 Eeurope AS Pål Vegard, VD Tel. +47 2150 2101 Mobil +47 4000 0101 E-post: pal.vegard@tele1europe.no Tele1 Europe Holding AB Petra Asteson, IR Assistent Mobil +46 (0)701 81 03 44 E-post: petra.asteson@tele1europe.se Om Tele1 Europe (NASDAQ: TEUR, Stockholm Stock Exchange: TEUR) Tele1 Europe är en snabbväxande data- och telekommunikationsoperatör med verksamhet i Danmark, Finland, Norge och Sverige, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget tillhandahåller bredbands, Internet och tal lösningar, inklusive server/web hosting och tilläggstjänster för stora och medelstora företag i de Nordiska länderna. Tele1 Europe är för närvarande den enda helnordiska data- och telekommunikationsoperatör som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet. De lokala nätverken, vilka länkas samman med ett intercity stamnät, kommer vara en av Europas snabbaste data- och Internetmotorvägar, med en initial kapacitet på upp till en gigabyte. Om Cegal AS Cegal AS grundades 1 juni 2000, och är verksamt inom centraliserad IT- teknologi (ASP - Application Service Provider). Företaget har ingått avtal med stora partner som Citrix, IBM, Microsoft, Enitel och Alcatel. Cegal AS består av 15 medarbetare med lång erfarenhet och bred kompetens i branschen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00220/bit0002.pdf