Tele1 Europe-koncernen genomför ledningsrockad

Tele1 Europe-koncernen genomför ledningsrockad (NASDAQ: TEUR, Stockholm Stock Exchange: TEUR) Pelle Hjortblad, idag operativ chef (COO) på Tele1 Europe Holding AB tillträder som ny verkställande direktör för Tele1 Europe AB i Sverige. Anders Brismo, idag verkställande direktör för Tele1 Europe Sverige AB tillträder som operativ chef (COO) för Tele1 Europe Holding AB. - För vår koncern är ledarskiftet en naturlig växling. Pelle Hjortblad har gedigen erfarenhet av operativt ledarskap inom telekombranschen och blir nu ansvarig för vidareutvecklingen av vårt svenska bolag som är i en fas av stark tillväxt. Anders Brismo har spetskompetens i att utveckla tjänster, strategier och partnerskap inom data- och Internet och får därmed ta ett övergripande nordiskt ansvar, säger Ivar Strömberg koncernchef Tele1 Europe Holding AB. Ledarskiftet gäller från och med fredagen den 26 maj 2000. Bakgrundsfakta Pelle Hjortblad anställdes i Tele1 Europe som COO i augusti 1999. Dessförinnan var han chef för sales- och marketing business med ansvar för produktutveckling, försäljning och marknadsföring till stora och medelstora företag i Tele2 AB. Pelle Hjortblad har även varit marknadschef i Kuwait Petroleum Svenska AB samt i McDonald´s Sweden AB. Anders Brismo har varit verkställande direktör i Tele1 Europe AB sedan oktober 1998. Anders har innehaft befattning som verkställande direktör i Data General Svenska AB, Novell Svenska AB och Software Products International Scandinavia. Bilder Bilder på Pelle Hjortblad och Anders Brismo finns att hämta på www.tele1europe.com För mer information kontakta Tele1 Europe Holding AB Ivar Strömberg, koncernchef Telefon: +46 8-56 31 0001, Mobil +46 701 81 00 01 E-post: ivar.stromberg@tele1europe.se Tele1 Europe Holding AB - Investor Relations Cecilia Johansson Telefon: +46 8-56 31 0219, Mobil +46 701 81 0219 E-post: cecilia.johansson@tele1europe.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000525BIT01180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000525BIT01180/bit0002.pdf