Alla Comviq- och Tele2kunder får fortsatt gratis MMS

Comviq/Tele2 förlänger sitt erbjudande med gratis MMS till och med den 30:e juni, vilket innebär att det fortsatt är gratis att skicka och ta emot MMS-meddelanden. Comviq/Tele2 lanserade MMS, som innebär att meddelanden som innehåller både text, bild och ljud kan skapas och skickas, i slutet av november förra året. Hittills har intresset för att använda MMS-tjänsten varit mycket stort.

- Vi förlänger vår kampanj till den sista juni helt i enlighet med vårt löfte att alltid erbjuda våra kunder marknadens bästa pris, kommenterar Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige. Genom att förlänga gratiserbjudandet vill vi ge alla befintliga och nya kunder chansen att komma igång med MMS. På så vis kommer vi också att snabbare kunna ta MMS till massmarknaden.

En del i utvecklingsarbetet är att få igång MMS-trafiken mellan olika mobiloperatörer i Sverige. För att utveckla funktionalitet och innehåll har Comviq tagit hjälp av sin kundpanel "Future Group". Resultatet av detta samarbete är en rad nya tjänster som kommer att visas upp under våren.

- För att MMS ska bli en succé är det viktigt att arbeta nära kunderna och responsen från "Future Group" har varit mycket värdefull för oss, säger Fredrik Berglund. Ju fler kunder som nu får möjlighet att använda tjänsten, desto bättre insikt får vi i vad kunderna vill ha.

För att kunna använda MMS-tjänsten behövs ett abonnemang eller kontantkort från Comviq eller Tele2 samt en telefon utrustad med MMS-funktionalitet. För mer information, se www.comviq.se.

För mer information, kontakta:
Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige AB, tel 08-5626 4000 eller Tele2 Medieservice 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.