Comviq inför "Happy Hour" på lördagar

- Comviqkunder kan ringa för halva priset mellan 18-21 hela sommaren*

Comviq startar den här veckan sin sommarkampanj med att införa "Happy Hour" på lördagskvällar mellan 18-21. Detta innebär att abonnemangskunder ringer för halva priset inom Comviqs och Tele2s nät samt till det fasta nätet inom Sverige.

- Sommarsäsongen är den tid då vi svenskar använder mobiltelefonen som allra mest. Därför satsar vi på att sänka priserna under sommaren för alla våra Comviqkunder som har abonnemang, säger Anders Steen, försäljningsdirektör på Tele2.

Under sommarmånaderna ringer svenska folket i genomsnitt 10 % mer än under övriga månader på året. I sommarkampanjen ingår även ett antal erbjudanden för de nya kunder som väljer att teckna ett abonnemang. Alla som tecknar abonnemangen Dag, Kväll eller Max i 18 eller 24 månader, får tre fria månadsavgifter. Under kampanjperioden kommer även Nokias Java-telefon 3510i att säljas för en krona hos Comviqs återförsäljare.

*Erbjudandet gäller abonnemangskunder (ej Comviq Kontant) från och med den 19 maj till och med den 31 augusti 2003. Öppningsavgift tillkommer.

För mer information, kontakta:
Anders Steen
Försäljningsdirektör, Tele2 Sverige AB
Tel: 070-426 4778 / 08- 56 26 40 00

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.