Comviq sänker priset på SMS

Comviq sänker priset på SMS för samtliga mobilkunder från och med fredag. Det nya priset blir 1,45 kr (inkl moms) per textmeddelande.

- Comviq har sedan tidigare de lägsta samtalstarifferna och med den här sänkningen befäster vi vår strategi som prisledande även inom SMS. Detta gynnar våra kunder som nu får än mer förmånliga abonnemang, säger Fredrik Berglund, marknads- och försäljningsdirektör på Comviq.

SMS skickas mestadels som meddelande mellan mobiltelefoner. Comviq erbjuder även ett antal informationstjänster. Idag erbjuds bl a aktiekurser, citat, horoskop, pizzatips, beslutshjälp och tävlingar.

En nyhet för i år är att du kan följa både Allsvenskan och Superettan direkt genom att skicka "allres" respektive "supres" till 333. Inom några sekunder får du tillbaka ett SMS med aktuell ställning i pågående match.

Är du spelsugen och vill ha experttips erbjuder Comviq, tillsammans med Ralf Edström och Thomas Nordahl, ett trippelförslag. Trippelförslaget uppdateras varje torsdag.

Sökord för detta är

"Ralf" Ralf Edströms trippelförslag

"Thomas" Thomas Nordahls trippelförslag

Som därefter skickas till 333.

SMS står för Short Message Service och är en global standard för att sända och ta emot textmeddelande i mobiltelefoner. Att ta emot ett SMS när du befinner dig i Sverige är kostnadsfritt.

För ytterligare information:

NetCom Mediaservice, telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt)

Fredrik Berglund, Marknads- och Försäljningsdirektör, telefon: 08-5626 4000

Malin Rydberg, Informationschef, telefon 08-5626 4025

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. NetCom äger 17,8 procent av Société Européenne de Communication SA (SEC). NetCom är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).