FLAGGNINGSMEDDELANDE

Den 29 oktober 2004 sålde Tele2 AB (org. nr. 556410-8917) 9 460 000 aktier, motsvarande 18,0% av rösterna och 17,0% av aktiekapitalet i Song Networks Holding AB. Tele2 AB äger därefter, varken direkt eller indirekt, några aktier i Song Networks Holding AB.

KONTAKTPERSONER

Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00
Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB

Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00
Finansdirektör, Tele2 AB

Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038
Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45
Investerarfrågor

Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com
Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 26 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och bolaget är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sedan 1997 sidonoterat på Nasdaq. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: