SVT Text nu till mobilen!

Tele2/Comviq lanserar nu SVT:s Text TV tjänst via WAP. SVT:s Text TV tjänst når dagligen ca 2 miljoner tittare.

Nu kan Comviq och Tele2-kunder som har en mobiltelefon med sk wap-funktion läsa hela SVT Texts utbud i telefonen, dvs läsa nyheterna, få de senaste sportresultaten, börskurserna och allt annat var man än befinner sig.

- TextTV är en tjänst som lämpar sig bra för mobilen och det är glädjande att vi nu kan erbjuda denna tjänst via wap, säger Karl-Johan Nybell, Ansvarig för Produktledning, Tele2 Sverige.

Lätt att komma igång
Att komma igång att wappa är inte svårt. Användaren kan wappa via både GSM och GPRS, med GPRS blir wappandet både snabbare och säkrare.

På Comviq.se finns all information användaren behöver för att komma igång med att wappa och få tillgång till ett flertal roliga och nyttiga WAP tjänster. WAP-inställningar till sin mobiltelefon beställar man på Comviq.se, där användaren bara behöver fylla i vilken mobiltelefon hon/han har. Inställningarna skickas till mobiltelefonen via SMS och installeras med några enkla knapptryckningar. Sedan är det bara att koppla upp sig och börja wappa.

Karl-Johan Nybell, Ansvarig för Produktledning, Tele2 Sverige AB, telefon 08-5626 4000 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 46 26

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: