Tele2 sänker priset ytterligare med 16 procent

- Nu ännu billigare att ringa från det fasta nätet till Vodafones mobilnät

Tele2 sänker från och med idag priset på alla telefonsamtal från det fasta nätet till Vodafones mobilnät med 30 öre per minut kvällar och helger. Det nya priset för samtal till Vodafones nät blir 1,90 kronor per minut och gäller vardagar från klockan 18.00 - 08.00 samt lördag och söndag.

- Vi har lovat våra kunder att alltid vara billigare än Telia och därför genomför vi nu ytterligare en prissänkning. Tele2-kunder ringer nu billigare till både Telias och Vodafones nät än vad Telias kunder gör. Samma sak gäller förstås för samtal inom Tele2s eget nät, säger Anders Steen, försäljningsdirektör på Tele2 i Sverige.

Priset på samtal kvällar och helger till Tele2s nät är oförändrat 1,40 kronor per minut och till Telias nät 1,45 kronor per minut. För ytterligare information om priser och villkor, se www.tele2.se.

Anders Steen, Försäljningsdirektör Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni samt datanät- och Internettjänster. Tele2 vänder sig till företag och privatpersoner som sätter värde på smarta, prisvärda och flexibla kommunikationslösningar. På område efter område har Tele2 utmanat och brutit monopolen på de skandinaviska telemarknaderna. Idag är Tele2 det största paneuropeiska varumärket inom telekommunikation. Tele2 AB bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.