Tele2Mobil lanserar en ny, unik abonnemangsform

Tele2 är åter först med att lansera en ny revolutionerande abonnemangsform för mobilkunder: fast minutpris dygnet runt - Tele2Mobil FlatRate. Abonnemanget är speciellt framtaget för kunder som ringer mer än 3 minuter per dag, såväl privatpersoner som företag. I Tele2Mobil FlatRate ingår också fördelaktiga priser på textmeddelande (SMS). Abonnemanget säljs under en kampanjperiod på två månader.

Med FlatRate betalar kunden en fast månadsavgift på 245 kronor. Sedan ringer man för 75 öre i minuten dygnet runt till Tele2Mobil och Comviq samt till alla fasta nät i Sverige. I abonnemanget ingår dessutom ett mycket lågt pris på SMS inom Tele2Mobil- och Comviq-nätet: endast 75 öre per meddelande.

- Det är en ny radikal abonnemangsform som vi vill testa på marknaden. Vi vill se hur flexibla kunderna vill vara, säger Fredrik Berglund, marknads- och försäljningsdirektör på Tele2.

I abonnemanget ingår även flera tjänster: T2 Svar, T2 Plus, T2 E-post, T2 Text och Vidarekoppling.

Inkl moms

Exkl moms

Månadsavgift 245 kr 196 kr

Samtalstaxa dygnet runt

Tele2Mobil- och Comviq-

0,75 kr /min

0,60 kr /min
nätet samt alla fasta nät
i Sverige.
Övriga mobiloperatörer 3,63 kr /min 2,90 kr /min

T2 Text/SMS
Tele2Mobil- och Comviq- 0,75 kr /meddelande 0,60 kr /meddelande
Nätet.
Övriga mobiloperatörer 1,25 kr /meddelande 1 kr /meddelande

Öppningsavgift 40 öre (inkl moms) tillkommer per samtal. Priserna gäller om du tecknar FlatRate-abonnemang med 12 eller 24 månaders bindningstid under perioden 1 maj t o m 30 juni 2000.

Tele2 - NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt).

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intresse-bolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. NetCom äger 17,8 procent av Société Européene de Communication SA (SEC). NetCom är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).