Umeå Universitet väljer Tele2 för sin telefoni

Tele2 har tecknat 24 månaders avtal för fast och mobil telefoni med Umeå Universitet. Upphandlingen, som Tele2 vann i konkurrens med Telia, omfattar 180 linjer till Universitetsväxeln samt mobiltelefoni. Ordervärdet på fast telefoni uppgår till 4 Mkr. För mobiltelefoni, där Tele2 även tidigare var leverantör, får Tele2 förnyat förtroende i ytterligare 2 år, omfattande totalt ca 120 abonnemang.
  • Tele2 hade det bästa erbjudandet, prisvärt och med rätt servicenivå. Vi har sedan tidigare ett samarbete för mobiltelefonin och det har vi varit nöjda med, säger informationschef Tord Matsson, Umeå Universitet.
  • Det är glädjande att vi återigen får leverera en kombination av fast och mobil telefoni och det är även bevis på att vi fortsatt erbjuder Sveriges bästa och mest prisvärda telelösningar, både för privatpersoner och företag, säger Anders Steen, försäljningsdirektör på Tele2 Sverige.
Anders Steen, Försäljningsdirektör Tele2 Sverige AB, 070-426 4778 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni samt datanät- och Internettjänster. Tele2 vänder sig till företag och privatpersoner som sätter värde på smarta, prisvärda och flexibla kommunikationslösningar. På område efter område har Tele2 utmanat och brutit monopolen på de skandinaviska telemarknaderna. Idag är Tele2 det största paneuropeiska varumärket inom telekommunikation. Tele2 AB bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.