Tele2 lanserar ADSL

Tele2 lanserar ADSL Tele2 lanserar under juni månad sitt ADSL-erbjudande. För 359 kr/månad kan Tele2s kunder surfa obegränsat. Från och med 1 juni kan kunder anmäla sitt intresse för ADSL via Tele2s hemsida. Tele2s ADSL har en startavgift på 1450 kr. För det får kunden ett paket med ADSL-modem, programvara, fem e-postadresser, 10 Mb utrymme för egna hemsidor, fri telefonsupport samt webmail. Under en lanseringsperiod erbjuds kunderna även ett fritt 12 månaders trygghetspaket med antivirusprogram och brandvägg (ordinarie pris 49 kr/månad). ADSL ger upp till 0,5 Mbit/sekund i surfhastighet via det vanliga telefonjacket. Med ADSL kan man vara uppkopplad hela tiden, samtidigt som man kan använda den fasta telefonen som vanligt för att ringa och ta emot samtal. För den som redan har ADSL-modem och endast vill byta leverantör så är Tele2s startavgift 595 kr och därefter 359 kr/månad. - Vi har avvaktat rätt läge och rätt pris för att lansera ADSL. Nu kan vi erbjuda ett pris som är lägre än Telias, säger Karl-Johan Nybell, chef för Product Management på Tele2. ADSL bör kunna bli ännu billigare på sikt. ADSL är egentligen bara ett nytt sätt att utnyttja det gamla accessnätet. Problemet för övriga operatörer är att Telias dotterbolag Skanova som säljer nätkapacitet till andra operatörer har en orimlig prissättning. - Det ser ut som att Telia försöker hålla oss och andra operatörer utanför ADSL-marknaden. Förlorarna på Telias agerande är konsumenterna. Det enda raka på sikt är att skilja accessnätet från operatören Telia, säger Karl-Johan Nybell. TELIA TELE2 Startpaket 1990 kr 1450 kr Månadsavgift 375 kr 359 kr För mer information, kontakta: Karl-Johan Nybell, Product Management, 08- 5626 40 00 Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni samt datanät- och Internettjänster. Tele2 vänder sig till företag och privatpersoner som sätter värde på smarta, prisvärda och flexibla kommunikationslösningar. På område efter område har Tele2 utmanat och brutit monopolen på de skandinaviska telemarknaderna. Idag är Tele2 det största paneuropeiska varumärket inom telekommunikation. Tele2 AB bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00710/wkr0002.pdf