Teleca etablerar nytt dotterbolag i Nürnberg, Tyskland

Teleca etablerar nytt dotterbolag i Nürnberg, Tyskland Teleca har öppnat ett nytt dotterbolag, Teleca Systems Gmbh, i Nürnberg, Tyskland. Teleca har samtidigt tecknat ett nytt utvecklingsavtal med Ericsson Mobile Platforms som sträcker sig över två år. Den 24 januari i år tecknade Teleca och Ericsson ett "Letter of Intent" avseende ett outsourcing-avtal i Nürnberg, detta avtal har ömsesidigt sagts upp. Telecas nya dotterbolag har rekryterat 48 personer och den huvudsakliga verksamheten är inriktad på utveckling av program- och hårdvara för mobiltelefonplattformar, röstigenkänning samt säkerhetslösningar. Dessa mycket värdefulla kompetenser har lett till att bolaget har full beläggning året ut och nya uppdrag väntas inom kort. Teleca är en långsiktig partner till Ericsson Mobile Platforms. Det nya bolaget är en del av Telecas strategi att bygga en global affär inom Mobile Devices och att bygga en stark position på den lokala tyska marknaden. - Vår ambition är att vara världens främsta systemintegratör för mobiltelefoner, säger Nick Stammers, VD på Teleca AB. Vi har redan en stark ställning och genom att finnas på plats i Tyskland kan vi effektivare bearbeta den tyska marknaden och även utveckla vår affär inom andra marknadssegment. Det nya bolaget är fullt operativt från och med den 1 april 2003. Teleca räknar med att det nya bolaget kommer att visa ett positivt resultat från start och uppnå goda marginaler inom två år. För ytterligare information, kontakta: · Nick Stammers, VD Teleca AB, telefon +44-7768 32 35 35 Teleca är ett internationellt konsultföretag som utvecklar och tillämpar avancerad teknik. Företagets affärsidé är att stärka kundernas marknadsposition och korta deras utvecklingstider. Teleca utvecklar och integrerar lösningar för teknik- och programvaruintensiva kunder över hela världen. Kärnvärden är ärlighet, pålitlighet och hårt arbete. Företaget har mer än 2 400 anställda med verksamhet i 14 länder i Asien, Europa och USA. Teleca är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40. www.teleca.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00190/wkr0002.pdf