Teleca förnyar ramavtal med ledande telekomleverantör

Teleca förnyar ramavtal med ledande telekomleverantör Teleca har förnyat sitt ramavtal till Ericsson för tjänster inom Forskning och Utveckling samt IS/IT. Avtalet löper på ett år och gäller globalt för hela Teleca koncernen. - Under det gångna året har Teleca och Ericsson genomfört bland annat två större outsourcing-affärer i Frankrike och Norge samt två större utvecklingskontrakt i Tyskland och Östersund, säger Patrik Strandéus, Global Account Manager Ericsson på Teleca. Vi ser fram emot att fortsätta att stärka samarbetet och det förnyade ramavtalet ger oss en möjlighet att utöka våra affärer med Ericsson. Teleca samarbetar med Ericsson inom en rad områden som t ex utveckling och underhåll av 2.5- och 3G system, utveckling och underhåll av avancerade fastnäts-system, utveckling av mobiltelefonplattformar samt integration och utveckling av programvara till mobiltelefoner. Teleca arbetar idag med Ericsson världen över och har pågående projekt i Europa, Asien och USA. För ytterligare information, kontakta: Patrik Strandéus, Global Account Manager Ericsson, Teleca AB, mobil 0703-79 10 60 Teleca är ett internationellt konsultföretag som utvecklar och tillämpar avancerad teknik. Företagets affärsidé är att stärka kundernas marknadsposition och korta deras utvecklingstider. Teleca utvecklar och integrerar lösningar för teknik- och programvaru-intensiva kunder över hela världen. Kärnvärden är ärlighet, pålitlighet och engagerat arbete. Företaget har mer än 2 500 anställda med verksamhet i 15 länder i Asien, Europa och USA. Teleca är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40. www.teleca.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00260/wkr0002.pdf