Telelogic automatiserar utvecklingsprocessen ytterligare

Telelogic automatiserar utvecklingsprocessen ytterligare MALMÖ, 11 juni, 2002 - Telelogic AB (O-listan/TLOG) lanserar idag en automatiserad lösning för att hantera hela processen inom applikationsutveckling, vilken sträcker sig från initial kravhantering till slutgiltig test. Erbjudandet bygger på produktintegration av Telelogic DOORS® för kravhantering, Telelogic ChangeSynergytm för ändringshantering, Telelogic CM Synergytm med ActiveCMtm för konfigurationshantering och Mercury Interactives TestDirector® för global testhantering. "Utvecklingsprojekt är under konstant press att anpassas och utvecklas i takt med att företags affärsklimat förändras," säger Matthew Light, Research Director, Gartner Group. "Att hålla utvecklingsprojekt fokuserade samt göra deras framsteg synliga är otroligt viktigt för överlevnaden av moderna, högteknologiska företag. Verktyg som integrerar avgörande faser i utvecklingscykeln, såsom krav-, ändrings- och testhantering ska tillhandahålla en infrastruktur för att kunna leverera ett snabbare och mer förutsägbart resultat." "Produkterna och integrationerna som vi lanserar idag är ett mycket viktigt steg i Telelogics strategi att skapa en komplett och automatiserad lösning för hanteringen av system och dess utvecklingscykel," hävdar Ingemar Ljungdahl, Chief Technology Officer på Telelogic. "Genom att integrera krav-, ändrings-, konfigurations- och testhantering tillhandahåller Telelogic en lösning som kommer att förbättra kommunikation och effektivitet inom företag, och som samtidigt förenklar och påskyndar utvecklingsprocessen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner Ingemar Ljungdahl, Chief Catharina Sundelin, VP Corporate Technology Officer Communications Telelogic AB Telelogic AB Phone: 040-17 47 01 Phone: 0705-17 47 30 E-mail: E-mail: ingemar.ljungdahl@telelogic.com catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT01150/wkr0002.pdf