Telelogic ChangeSynergy integrerad med TestDirector från Mercury Interactive

Telelogic ChangeSynergy integrerad med TestDirector från Mercury Interactive MALMÖ - den 13 maj 2003 -Telelogic (O-listan/TLOG) har idag lanserat en ny integration mellan den senaste versionen av ändringshanteringsverktyget Telelogic ChangeSynergy 4.3 och testhanteringsverktyget Mercury Interactive TestDirector® 7.6. Telelogic ChangeSynergy är ett webbaserat ändringshanterings- och rapporteringssystem som hjälper kunderna att snabbt hantera ändringar från interna eller externa källor. Det ger inte minst organisationer som är geografiskt utspridda en automatiserad och strukturerad process för att hantera alla ändringsförfrågningar som uppkommer i ett projekt. Mercury Interactive TestDirector är en testlösning som säkerställer att testprocesser kan utföras upprepade gånger på ett konsistent sätt. "Integrationen mellan Telelogic ChangeSynergy och Mercury Interactive TestDirector ger en ny möjlighet att kunna synkronisera ändringar med testprocesser," sade Anders Lidbeck, koncernchef och VD för Telelogic. "Kombinationen av dessa två tekniskt ledande lösningar hjälper kunderna utveckla produkter med högre kvalitet, snabbare och med minskade utvecklingskostnader, särskilt för organisationer med ett stort antal utvecklare utspridda i olika projekt världen över." "Tätare integration mellan testhantering och ändringshantering är ytterligare ett steg framåt för att optimera de utvecklade produkternas kvalitet," enligt Jim Hare, director technology alliances för Mercury Interactive. "Som ett resultat av denna integration kan användarna nu arbeta med de två ledande produkterna inom respektive kategorier." Integrationen möjliggör att upptäckta fel kan hanteras från båda verktygen. Eventuella fel som upptäcks under testningen kan avhjälpas och hanteras av utvecklingsorganisationen varefter testavdelningen snabbt får information om att felet är avhjälpt. Med integrationen kan utvecklare och projektledare arbeta som tidigare med ChangeSynergy medan testare arbetar utifrån TestDirector. Detta minskar kostnaderna för att introducera verktygen och utbilda användarna. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Catharina Sundelin, Fredrik Sjöholm, Chef Investor Informationschef Relations Telelogic AB Telelogic AB Tel : 040-17 47 30 Tel : 040-650 65 22 E-mail: E-mail : catharina.sundelin@telelogic.com fredrik.sjoholm@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00670/wkr0002.pdf