Report this content

Telelogic erhåller förnyat underhållsavtal från ledande europeisk telekomleverantör - Kund förnyar underhållsavtal för ett år avseende Telelogic Synergy licenser för konfigurations- och ändringshantering - MALMÖ - 31 januari, 2003 - Telelogic AB (O-listan/TLOG) har tecknat ett förnyat underhållsavtal med en ledande europeisk telekomleverantör avseende Telelogic Synergy licenser för 2003. Kunden är sedan tidigare en stor användare av Telelogics avancerade konfigurations- och ändringshanteringsverktyg, Synergy. Avtalet uppgår till 6,1 MSEK (666 000 Euro) för en period om ett år. "Underhållsintäkterna svarar idag för mer än 30% av Telelogics totala intäkter och har legat på en stabil nivå under det senaste året. Genom att bibehålla denna nivå i dagens marknadsklimat får vi en förutsägbar bas av återkommande intäkter, vilket ökar synligheten i intäkterna." Underhållsavtal tecknas normalt av kunden i samband med licensinköpen. Avtalen tecknas för ett år i taget och förnyas på årlig basis. Kunden får med underhållsavtalen tillgång till produktsupport och grundläggande uppgraderingar av produkterna. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag ca 800 anställda runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com Kontakter: Catharina Sundelin, VP Fredrik Sjöholm, Director Corporate Communications Investor Relations Telelogic AB Telelogic AB Tel: 0705 17 47 30 Tel: 0703 72 65 22 E-mail: E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com fredrik.sjoholm@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT01120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT01120/wkr0002.pdf