Telelogic etablerar dotterbolag i Kina

Telelogic etablerar dotterbolag i Kina MALMÖ, 29 maj, 2000 - Telelogic fortsätter sin expansion med att öppna kontor i Beijing, Kina. Etableringen ska möjliggöra lokal service till stora kunder som Ericsson, Motorola och Alcatel. Telelogic har tidigare använt sig av en distributör och räknar nu med en kunna öka tillväxttakten i Kina. Verksamheten beräknas vara i full gång i juni i år. "Vi fokuserar på våra nyckelkunder och etablerar oss där de finns.", säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. "Kina har en enorm potential när det gäller mobil telefoni och Telelogic är redan involverad i ett flertal intressanta projekt." Telelogic i Kina Suite 106, Magic Dongzhimen Apartments No.1 Xi Yang Guan Hu Tong, DongZhiMen Nei, Dong Cheng District Beijing, 100007, China Tfn: +86 10 640 349 04 Fax: +86 10 640 348 49 Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic, som i dag finns i tolv länder med egna bolag och ytterligare 20 länder genom distributörer, är marknadsledande på utvecklingsmiljöer för teknisk programvara, framförallt realtidsapplikationer. Genom att erbjuda högkvalitativa grafiska utvecklingsverktyg och relaterade tjänster blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Alcatel, Cisco, Ericsson, Fujitsu, Hewlett-Packard, Lucent, Motorola, NEC, Nokia, Nortel Networks och Siemens och ett antal universitet och institutioner världen över. Trenden inom mjukvarumarknaden går mot visuella programmeringsmetoder, där Telelogic leder framtagningen av nästa generations utvecklingsverktyg. En riktad nyemission genomfördes i januari i år, vilket gett bolaget kapital för fortsatt expansion. Telelogic är nu väl rustat att snabbt leverera kompletta lösningar för de komplexa utmaningar som kommunikationsindustrin står inför. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Anders Lidbeck Catharina Sundelin VD & Koncernchef Information & Investor Relations chef Telelogic AB Telelogic AB Tfn: 040-17 47 00 Tfn: 040-17 47 30 Fax: 040-17 47 47 Mobil: 0705-17 47 30 E-mail: anders.lidbeck@telelogic.com Fax: 040-17 47 47 E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00730/bit0002.pdf