Telelogic får order från St. Jude Medical på Telelogic DOORS

Telelogic får order från St. Jude Medical på Telelogic DOORS ® MALMÖ, Sverige - 26 juni, 2002 -Telelogic (O-listan/TLOG), har tecknat ett treårigt avtal till ett värde av 5,5 MSEK med St. Jude Medical. Avtalet omfattar produkter, utbildning och underhåll av Telelogics kravhanteringsverktyg DOORS. St. Jude Medical är en ledande tillverkare av artificiella hjärtan, pacemakers och annan medicinsk utrustning. St. Jude använder redan Telelogic DOORS på regional nivå men behövde ett kraftfullt kravhanteringssystem för att stödja mjukvaruutvecklingen inom sin affärsområde för 'Cardiac Rhythm Management'. Efter en detaljerad analys bestämde St. Jude Medical att en gemensam kravdatabas med stöd för ett flertal utvecklingsprojekt samt stöd för stora distribuerade utvecklingsteam var av avgörande betydelse. Som del av utvärderingsprocessen genomförde St. Jude Medical omfattande tester för att säkerställa att man valde ett kravhanteringsverktyg som inte enbart kunde fånga, spåra, länka, analysera och hantera stora informationsmängder, men även integreras med en rad modelleringsverktyg. "Vårt globalt spridda utvecklingsteam behövde en beprövad lösning som hjälpte dem att öka produktiviteten och kommunikationen samtidigt som den ökade kvalitén och minskade den övergripande risken för projektet.", säger David Flood, divisionschef över mjukvaruutvecklingen på St. Jude Medical. "Det var bara Telelogic DOORS som kunde erbjuda en lösning som gick att skala upp, som kunde hantera våra mest komplexa applikationer och som hanterade hela utvecklingsprocessen, från handritade skisser till design och prototyper." Enligt Anders Lidbeck, VD och Koncernchef på Telelogic, automatiserar Telelogic DOORS mycket av kundernas manuella kravhanteringsprocess. "Med DOORS sker spårbarhet automatiskt samtidigt som utveckling av krav, specifikationer och testprocedurer utförs. Det ger användarna mer tid till värdeskapande aktiviteter istället för tidskrävande manuellt arbete. Det resulterar i sin tur i att organisationer kan öka produktivitet och effektivitet samtidigt som de minskar kostnader och antalet fel." Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Sundelin VP Corporate Communications, Telelogic AB Tfn.: 040-174730 E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT01080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT01080/wkr0002.pdf