Telelogic får order på verktyg för kravhantering och dokumentgenerering

Telelogic får order på verktyg för kravhantering och dokumentgenerering MALMÖ - den 2 april 2003 - Telelogic (O-listan/TLOG) har idag erhållit ett avtal värt 4,0 MSEK (US$469 400) från en ledande amerikansk leverantör till flyg/försvars- och elektronikindustrin. Avtalet omfattar licenser för Telelogic DOORS, marknadens ledande kravhanteringsverktyg, liksom DocExpress, Telelogics automatiserade rapport- och dokumentgenereringsverktyg. Avtalet som är hänförligt till mars månad innehåller även support och konsulttjänster. Telelogics utvecklingsverktyg kommer att användas vid två av kundens utvecklingscenter i USA för system- och programvaruutveckling av nästa generations försvarssystem. "I en mycket konkurrensutsatt utvärdering konstaterades att endast Telelogics verktyg hade den funktionalitet och möjlighet att hantera stora utvecklingsteam som krävdes för att stödja kundens kravdrivna utvecklingsorganisation," sade Scott Raskin, president Telelogic Americas and Asia/Pacific. "Marknadens ledande kravhanteringsverktyg, DOORS kommer därmed att bidra till att kunden har en fullständig kontroll och spårbarhet av alla krav som rör kundens projekt inom bl.a den amerikanska marinen." Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag ca 800 anställda runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com Kontaktpersoner: Catharina Sundelin VP Corporate Communications Tfn : 040-17 47 30 E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com Fredrik Sjöholm Director Investor Relations Tfn 040-650 65 22 E-mail: fredrik.sjoholm@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00320/wkr0002.pdf