Telelogic invald i Eclipse Consortium

Telelogic invald i Eclipse Consortium Telelogic stödjer ny industriplattform för utveckling av öppen källkod MALMÖ - 17 juni, 2002 - Telelogic (O-listan: TLOG), har blivit invald i Eclipse Consortiums styrelse. Som röstberättigad medlem kommer Telelogic att vara delaktig i skapandet av policies och standarder för utveckling av öppen källkod. Eclipse Consortium har som syfte att förbättra utvecklingsmiljöer och produktintegrationer genom att uppmuntra till öppna lösningar. "Telelogic erbjuder integrerade verktyg för hela utvecklingsprocessen inom avancerad system- och mjukvaruutveckling", säger Skip McGaughery, ordförande i Eclipse styrelse. "Under många år har Telelogic bevisat att man satsar på öppna lösningar som fungerar med en stort antal verktyg från andra leverantörer. Telelogics kunskapsbredd och expertis kring integrationer kommer att vara mycket värdefull för oss." Eclipse plattform har nått bred acceptans sedan den introducerades i november förra året. Mer än en miljon projekt har laddats ner från Eclipse hemsida och ett flertal Eclipse kompatibla produkter har utvecklats. Telelogic ingår i Eclipse styrelse tillsammans med IBM, Rational, Merant, Serena and Fujitsu. Telelogic kommer att representeras av Tony Chang, Vice President of Product Development. Mer information finns i den engelska versionen av pressreleasen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Ingemar Ljungdahl Catharina Sundelin Chief Technology Officer VP Corporate Communications Tfn: 040-174701 Tfn: 040-174730 E-mail: E-mail: ingemar.ljungdahl@telelogic catharina.sundelin@telelogi .com c.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00890/wkr0002.pdf