Telelogic lanserar ny version av CM Synergy för automatiserad konfigurationshantering MALMÖ, 6 november, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) lanserar idag Telelogic CM Synergy 6.2. Den senaste versionen av företagets verktyg för automatiserad versions- och konfigurationshantering innehåller en rad nya funktioner som förbättrar användarvänligheten och stödet för geografiskt spridda utvecklingsteam. CM Synergy är Telelogics verktyg för att hantera de olika versioner, konfigurationer och förändringar som uppkommer då man utvecklar avancerad mjukvara. Den ökande komplexiteten i dagens utvecklingsprocesser, liksom förekomsten av geografiskt spridda organisationer, leder till att förändringar är mycket svåra att hantera. "Genom att knyta samman globala utvecklingsteam, utnyttja en aktivitetsbaserad utvecklingsmetodologi samt reducera manuella processer, kan CM Synergy hantera och koordinera alla aspekter av förändring under programvarans utvecklingsprocess", sade Bill Philbin, Senior Vice President för Telelogics produktorganisation. Några av förbättringarna i CM Synergy 6.2 jämfört med tidigare versioner inkluderar: · Förbättrad hantering av konflikter vid sammanslagning av mjukvaruversioner · Utökat stöd för komponentbaserad utveckling · Säkrare kontroll av att ändringar hanterats korrekt inför en produktrelease · Förbättrad prestanda i verktyget, särskilt för distribuerade team · Utökad säkerhet vid arbete över Internet, interna nätverk, etc För mer information om hur Telelogic CM Synergy 6.2 effektiviserar mjukvaruutvecklingen hänvisas till den engelska versionen av pressreleasen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. För mer information se www.telelogic.com eller kontakta personerna nedan: Europa/Asien: Amerika: Ingemar Ljungdahl, CTO Michael E. Donner, VP Marketing and Communications, Telelogic Americas Tel: +46 40 17 47 01 Tel: +1 949 885 2496 Fax: +46 40 17 47 47 Fax: +1 949 885 2555 E-mail: E-mail: ingemar.ljungdahl@telelogic.com michael.donner@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00750/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00750/bit0001.pdf