Telelogic Synergy hjälper Raytheon Electronic Systems förbättra sin utvecklingsprocess MALMÖ - den 6 maj 2003 -Telelogics (O-listan/TLOG) verktyg för konfigurationshantering, Telelogic Synergy, hjälper Raytheons Network Centric Systems division att förbättra sin utvecklingsprocess. För att uppnå detta har divisionen valt att standardisera på Telelogic Synergy. Raytheon Network Centric Systems använder idag nästan 1.000 Synergy licenser i de olika utvecklingsenheterna där man bl.a utvecklar avancerade radar och optiska system liksom övervaknings, spanings- och navigationssystem för olika militära och kommersiella projekt. "Det är mycket som är beroende av tillförlitligheten i de system vi bygger. Noggrannhet och pålitlighet är inte förhandlingsbart," sade Steve Allo, Engineering Manager och chef för Software Engineering Process Group, Raytheon. "När vi släpper en ny produkt måste vi känna oss helt säkra på vad vi levererar. Telelogic Synergy ger oss den säkerheten." Synergy hjälper användaren att strukturera processen för att hantera ändringar och olika versioner av programvaran och systemet som utvecklas. Ändringar i programkoden länkas till specifika uppgifter vilket ger fullständig spårbarhet över vilka ändringar som är gjorda, när de är gjorda och vem som gjort dem. Därmed kan projektledaren alltid få en tydlig bild av hur projektet framskrider. Synergys kraftfulla funktioner för geografiskt spridd utveckling ger även Raytheon Network Centric Systems ett effektivt stöd för att möjliggöra samarbete mellan olika utvecklingsenheter över hela världen. "Vi valde att standardisera på Telelogic Synergy eftersom verktyget eliminerar flera av de problem som uppkommer vid avancerad utveckling. Att bygga samman en produkt är en process i ständig utveckling som kräver mycket samarbete, koordination och noggrann spårbarhet," enligt Allo. "Synergy automatiserar en stor del av denna process och ger ingenjörerna tid att koncentrera sig på produktutveckling, snarare än att behöva fundera på vad de förväntas göra och vad alla andra gör." Raytheon Electronic Systems har uppnått den näst högsta nivån, nivå 4 i Software Engineering Insitutes kvalitetssäkringssystem för programvaruutveckling, CMM (Capability Maturity Model). Framöver kommer divisionen att koncentrera sig på att nå den högsta kvalitetsnivån. "Med Synergy installerat för att stödja vår utvecklingsprocess kan vi uppnå Nivå 5." enligt Allo. Om Raytheon Raytheon Company (NYSE:RTN) omsatte år 2002 16,8 miljarder USD och är en ledande leverantör inom elektronik, rymd, informationsteknologi, tekniska tjänster och flygplanssystem till försvaret, myndigheter och kommersiella kunder. Huvudkontoret ligger i Lexington, Massachusets. Raytheon har mer än 76.000 anställda över hela världen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Fredrik Sjöholm, Director Investor Relations Telelogic AB Tel : 040-650 65 22 E-mail : fredrik.sjoholm@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030506BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030506BIT00810/wkr0002.pdf