Telelogic tecknar avtal för ett flertal produkter värt 11 MSEK med ett globalt flyg- och rymdföretag MALMÖ - 23 December, 2003 - Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat ett femårigt avtal med ett ledande globalt företag inom flyg- och rymdindustrin. Kontraktet som är värt 11 MSEK (1,5 MUSD) omfattar licenser och underhåll till ett värde av 9,2 MSEK (1,25 MUSD) för samtliga produktfamiljer i Telelogics sortiment. Avtalet inkluderar även utbildnings- och konsulttjänster över en femårsperiod till ett värde av 1,8 MSEK (250.000 USD). Licenserna kommer att användas vid kundens verksamhet i Australien "Detta är den andra större affären på bara en månad som omfattar hela vårt produktutbud," säger Anders Lidbeck, Koncernchef och VD för Telelogic. "Efterfrågan på en komplett utvecklingsmiljö ökar ständigt och en majoritet av våra större affärer omfattar två eller flera produkter. I detta fallet var det kundens tidigare framgång med DOORS som var den avgörande faktorn för beslutet att införa nya produkter från Telelogic. Detta är även ännu en bra affär för vårt dotterbolag i Australien." Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Fredrik Sjöholm Director Investor Relations Tfn: 040-650 65 22 E-mail: fredrik.sjoholm telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT20040/wkr0006.pdf