Telelogic tecknar avtal värt 11 MSEK med BAE Systems Australia

Treårigt avtal ger kunden tillgång till hela Telelogics produktutbud

MALMÖ – 15 november, 2004 – Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat avtal med BAE Systems Australia Limited omfattande samtliga Telelogics produkter och tjänster. Avtalet löper initialt på tre år från den 1 januari 2005 med möjlighet för BAE Systems att förlänga avtalet till slutet av 2014. Värdet på de första tre åren uppgår till 11 MSEK (2,13 MAUD). ”Detta avtal stärker vår långsiktiga relation med BAE Systems ytterligare,” säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. ”BAE Systems har varit en kund under många år och i likhet med många andra ledande företag inom denna bransch måste BAE bygga alltmer komplexa system som uppfyller de högsta kraven på säkerhet och kvalitet. Vi är mycket stolta över att BAE valt Telelogics lösning med stöd för hela applikationens livscykel för att möta dessa utmaningar.”